Pedagog szkolny - Katarzyna Cabaj
Godziny pracy pedagoga szkolnego
Poniedziałek |
8:30 - 13:00 |
Wtorek |
8:30 -13:00 |
Środa |
10:30 - 14:30 |
Czwartek |
10:30 - 15:00 |
Piątek |
9:30 - 14:00 |
Psycholog szkolny - Agata Cichocka
Godziny pracy psychologa szkolnego
Poniedziałek |
10:00 – 16:00 |
Środa |
08:30 – 11:30 |
Piątek |
08:30 – 10:30 |
Pielęgniarka szkolna - Renata Majewska
Godziny otwarcia gabinetu profilaktyki zdrowotnej i pierwszej pomocy
Wtorek |
08:00 – 14:00 |
Środa |
08:00 – 14:00 |
Piątek |
08:00 – 14:00 |
Obszary działania pedagoga szkolnego obejmują w zasadzie wszystkie płaszczyzny szkolnego życia.
Pedagog szkolny:
- udziela uczniom pomocy w eliminowaniu napięć psychicznych nawarstwiających się na tle niepowodzeń szkolnych;
- udziela porad uczniom w rozwiązywaniu trudności powstających na tle konfliktów rodzinnych;
- udziela porad i pomocy uczniom posiadającym trudności w kontaktach rówieśniczych i środowiskowych;
- przeciwdziała skrajnym formom niedostosowania społecznego młodzieży;
- rozpoznaje warunki życia i nauki uczniów sprawiających trudności w realizacji procesu dydaktyczno-wychowawczego;
- udziela pomocy uczniom w prawidłowym wyborze zawodu i kierunku dalszego kształcenia;
- udziela pomocy wychowawcom i nauczycielom w ich pracy z uczniami sprawiającymi trudności wychowawcze i dydaktyczne;
- prowadzi terapię indywidualną i grupową uczniów, jak również i rodziców;
- organizuje opiekę i pomoc materialną uczniom opuszczonym, osieroconym, uczniom z rodzin patologicznych, wielodzietnych, uczniom wychowującym się w rodzinach o szczególnie trudnej sytuacji materialnej;
- wnioskuje o kierowanie spraw uczniów z rodzin zaniedbanych środowiskowo do odpowiednich sądów dla nieletnich;
- prowadzi zajęcia profilaktyczne dla młodzieży:
- koordynuje udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Uczniowie mogą się zgłaszać do pedagoga:
- gdy nie radzą sobie z programem nauczania, chcą pomocy i rady z tym związanej;
- gdy ktoś naruszy ich prawa;
- gdy ktoś stosuje wobec nich przemoc;
- gdy potrzebują pomocy i rady;
- gdy chcą porozmawiać z kimś życzliwym;
- gdy chcą poradzić się, wybierając przyszły zawód.
Rodzice uczniów od pedagoga mogą oczekiwać pomocy:
- w rozwiązaniu sytuacji problemowej, dotyczącej ich dziecka;
- w rozpoznaniu przyczyn trudności w nauce bądź niepowodzeń szkolnych dziecka, również poprzez kontakt z poradnią psychologiczno-pedagogiczną;
- w diagnozowaniu problemów z zachowaniem dziecka (zmiany zachowania dziecka, problemy dziecka z rówieśnikami);
- w uzyskaniu informacji o dalszej ścieżce edukacyjno-zawodowej dla swojego dziecka.
Nauczyciele od pedagoga mogą oczekiwać:
- pomocy w zdiagnozowaniu przyczyn trudności w nauce i niepowodzeń szkolnych uczniów;
- analizy opinii o uczniach z poradni psychologiczno-pedagogicznej;
- współpracy w zakresie diagnozowania środowiska rodzinnego ucznia, rozpoznawania potencjalnych możliwości, bądź ograniczeń ucznia;
- wspierania w podejmowaniu działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego i profilaktycznego (m.in.organizowanie imprez profilaktycznych, zajęcia wychowawcze z młodzieżą, realizowanie wybranych programów profilaktycznych, zajęcia dotyczące wyboru przyszłej szkoły i zawodu);
- wsparcia w rozwiązywaniu problemów wychowawczych dotyczących uczniów (np. indywidualnych rozmów z uczniami, rodzicami uczniów sprawiającymi różnego rodzaju problemy wychowawcze, rozmów z agresorami, ofiarami przemocy, uczniami wagarującymi, nieprzystosowaniem społecznym);
- wsparcia w podejmowaniu działań mediacyjnych i kryzysowych w szkole.
Obszary działania pedagoga szkolnego obejmują w zasadzie wszystkie płaszczyzny szkolnego życia.